Artikel 1: Begrippen
- Keuringscommissie: de commissie die namens de Stichting Digitall Inclusive de keuringen uitvoert. Indien nog geen commissie is aangesteld, voert het bestuur de keuring uit. De leden van de keuringscommissie staan op de website van DI.
- Keuring: onderzoek door de keuringscommissie met als doel vast te stellen of een partij voldoet aan de eisen, zoals gesteld voor de van toepassing zijnde categorieën.
- Keuringsrapport: een rapport waarin keuringscommissie gemotiveerd haar bevindingen weergeeft van de uitgevoerde keuring.
- DI: Stichting Digitall Inclusive.
- Keurmerk: een visuele en/of tekstuele weergave van het resultaat van keuring, bestaande uit een logo en een of meerdere regels tekst.
- Register van DI: het register van keurmerkhoudende partijen uit hoofde van deze regeling.
- Partij: Een bij de Kamer van Koophandel ingeschreven entiteit (zzp/eenmanszaak, b.v. of n.v., of anderszins), die op grond van bedrijfsmatige ‘digitale kwalificaties’ wil worden ingeschreven of staat ingeschreven bij DI.
- Aangemelde partij: een partij die kenbaar heeft gemaakt zich te willen laten keuren in een of meerdere categorieën, inclusief ‘partner’.
- Partner: een partij die zich hard maakt voor inclusie en toegankelijkheid, het initiatief en acties van DI ondersteunt, en hiertoe een intentieverklaring ondertekent. Een partner kan zowel keurmerkhouder als partner zijn.
- Keurmerkhouder: een partij die voldoet aan de eisen voor inschrijving in een of meer categorieën in het register van DI, anders dan het partnerregister.
- Majeure tekortkoming: een afwijking van de eisen van zodanige aard dat de partij niet in het keurmerkhoudersregister van DI kan worden opgenomen dan wel geregistreerd kan blijven als partner.
- Categorie: sector, type en/of specialisatie van de partij; een actuele lijst is opgenomen op de website van DI.
Artikel 2: Doel
Het keurmerkreglement van DI bevat de voorwaarden voor registratie, de wijze waarop dit wordt onderzocht en de rechten en plichten van de keuringscommissie en de (keurmerkhoudende) partijen.
Artikel 3: Werkingssfeer
- Dit reglement is van toepassing op de keuringscommissie en op alle aangemelde partijen, partners, en keurmerkhoudende partijen uit hoofde van dit reglement.
- Op alle handelingen tussen de (keurmerkhoudende) partij en de keuringscommissie zijn de bepalingen van dit reglement onverkort van toepassing.
Artikel 4: Keuringscommissie
Voor de uitoefening van haar taak voldoet de keuringscommissie aan de gestelde eisen zoals beschreven in de algemene voorwaarden.
Artikel 5: Toetredingseisen DI
- De toetredingseisen kennen twee delen:
- Algemene eisen die voor elke partij gelden
- Specifieke eisen per categorie waarin men gekeurd wil worden.
- Algemene eisen:
- De partij die in aanmerking wenst te komen voor partnerschap en/of keurmerk (en daarmee registratie in het register van DI) dient een digitale dienstverlener te zijn, of ten minste een zichtbare, functionele, digitale component in de dienstverlening of producten te hebben.
- Partij heeft ten minste een gevalideerde in de eigen digitale producten opgenomen (zoals op de website, in apps, of in software).
- Partij kan aantonen dat ten minste 1 persoon aantoonbare meerjarige ervaring heeft in digitale toegankelijkheid, en bij meer dan 100 medewerkers ten minste 5% van de medewerkers, en/of hiertoe recent (maximaal 24 maanden geleden) een erkende opleiding heeft gevolgd.
- Een lijst met erkende opleidingen is te vinden op de website van Digitall Inclusive.
- Staat de gevolgde opleiding er niet tussen, dan kan de partij met voldoende onderbouwing aantonen dat de opleiding voldoet aan gelijkwaardige eisen als de vermelde opleidingen. Goedkeuring is aan de keuringscommissie en kan niet worden afgedwongen.
- Partij kan aantonen dat medewerkers uit 5.2.c. en nieuwe medewerkers ten minste eenmaal per jaar deelnemen aan een erkende bij- of nascholingsactiviteit op het gebied van digitale toegankelijkheid. Hiervoor geldt ook de genoemde lijst uit 5.2.c.i.
- Eisen specifiek voor partners:
- Partners ondertekenen een intentieverklaring (tekst hiervan is ook vooraf te vinden op de website).
- Partner kan aantonen Diversiteit, Gelijkheid en Inclusie als onderdeel van strategische doelen te hebben.
- Eisen specifiek voor opleiders:
- Opleiders bieden opleidingen, cursussen, workshops of trainingen aan die aantoonbaar en merendeels over digitale toegankelijkheid gaan. De WCAG (ten minste versie 2.1), European Accessibility Act, en/of EN301549 moet in alle voorgenoemde behandeld .
- Opleider overlegt document met inhoud op structuurniveau om 4.a aan te tonen, en overlegt slagingscriteria of examenvragen.
- Indien opleider een e-learning aanbiedt, is deze digitaal toegankelijk voor ten minste 80% van de WCAG 2.1 of 2.2 criteria op niveau A en AA én specifiek de ‘big four’. Dit wordt aangetoond middels een WCAG-EM rapport van maximaal een half jaar oud op moment van registratie.
- Opleider heeft opleiders die ten minste een IAAP CPACC certificering hebben of Deque CPACC cursus met succes hebben afgerond niet langer dan 3 jaar geleden, of aantoonbaar vergelijkbare certificeringen.
- Opleider is ingeschreven bij NVAO of RIO of een andere vergelijkbare brancheorganisatie waarmee de kwaliteit en expertise kan worden aangetoond.
- Eisen specifiek voor onderzoeksbureaus:
- Heeft aantoonbaar meerjarige ervaring met uitvoeren van WCAG-EM onderzoek of EN301549 onderzoek (wanneer van toepassing).
- Heeft ten minste personen in dienst met IAAP CPACC certificering of afgeronde Deque CPACC cursus (of aantoonbaar vergelijkbaar).
- Heeft ISO-certificering, B Corp accreditatie of vergelijkbaar om aan te tonen dat processen en kwaliteit bijdragen aan een betere wereld. Vergelijkbaar is ter beoordeling en discretie van het bestuur. DI publiceert besluiten hierover of regelingen op de website.
- Eisen specifiek voor leveranciers (ontwikkelaars van websites/apps/software):
- Levert producten en/of diensten die onafhankelijk aantoonbaar bijdragen aan toegankelijke websites, intranet en apps van derden.
- Heeft aantoonbaar digitaal toegankelijke producten opgeleverd. Aan te tonen door middel van WCAG-EM of EN301549 onderzoek van maximaal een half jaar oud op een representatieve website, app of ander digitaal product van een actuele klant. De van toepassing zijnde criteria moeten hierbij als voldoende zijn aangemerkt.
- Eisen specifiek voor productiepartijen (documenten remediëren, communicatie, etc.):
- Partij kan aantonen dat opgeleverde producten (pdf, infographics, posters, andere materialen) voldoen aan de gestelde criteria. Aan te tonen door een bijbehorend WCAG-EM of EN301549 onderzoek, of vergelijkbaar, waarin het product benoemd wordt. Onderzoeksrapport mag maximaal een half jaar oud zijn.
- Partij heeft ten minste personen in dienst met een certificering op het gebied van WCAG en documenten, afkomstig van een van de erkende opleiders (zie 5.2.c.i)
- Eisen specifiek voor alleen website of app keuring:
- Partij kan een volledig WCAG-EM rapport overleggen van maximaal een half jaar oud, opgesteld door een van de bij DI geregistreerde (en dus keurmerkhoudende) onderzoeksbureaus.
- Partij moet volgens het rapport voor alle criteria van de WCAG 2.1 A + AA, of WCAG 2.2 A + AA een voldoende hebben als het om een website gaat. Voor apps geldt dat alle voor apps geldende criteria voldoende moeten zijn. Hierop is geen uitzondering mogelijk.
- Het rapport wordt door de keuringscommissie beoordeeld op volledigheid en correctheid. De keuringscommissie kan indien niet volledig of correct de aanvraag opzij leggen tot hieraan wordt voldaan.
- Eisen specifiek voor advies- en projectmanagementbureaus:
- Partij kan voorbeelden geven van gedegen advies op het gebied van digitale toegankelijkheid. Documenten mogen geanonimiseerd worden.
- Partij kan navolgbaar aantonen projecten op het gebied van digitale toegankelijkheid te hebben gedaan in het afgelopen jaar (365 dagen), bij voorkeur inclusief testimonial van klant.
- Partij heeft ten minste personen in dienst met een certificering of opleiding op het gebied van digitale toegankelijkheid, afkomstig van een van de erkende opleiders (zie 5.2.c.i).
- DI evalueert de eisen continu en kunnen worden bijgesteld. Partij hoeft alleen aan die eisen te voldoen van het reglement dat is gedeeld op moment van betaling of verlenging van de registratie.
Artikel 6: Aanvraag
- Een partij die zich wil laten keuren, of aanmelden als partner, dient dit te doen via het daarvoor bestemde gedeelte op de website van DI.
- Per keuringsprocedure is een op de website van DI vermeld bedrag verschuldigd.
- Na invullen van de benodigde informatie op de website, wordt een factuur gestuurd voor dit bedrag. Het bedrag moet worden voldaan voordat de keuring kan starten. Dit bedrag niet kan worden gereclameerd indien de keuring een negatief resultaat oplevert.
- Na betaling wordt de keuring binnen 5 werkdagen gestart.
- Correctie op ingevulde gegevens is mogelijk door binnen de betaaltermijn de aanvullende gegevens te sturen naar accreditatie@digitallinclusive.nl.
- De aanvraag voor keuring en de aanvraag voor partners bevatten beide ten minste de volgende informatie:
- Naam partij;
- Adresgegevens partij;
- Registratienummer Kamer van Koophandel;
- Omzetbelastingnummer/BTW-ID;
- Algemene communicatiegegevens, waarvan minimaal 1 e-mailadres en 1 telefoonnummer.
- Aantal fulltime- en parttime medewerkers op het moment van aanmelden.
- Het formulier wordt automatisch gedateerd, en ondertekening door de aanvrager gebeurt door middel van een vinkje ter akkoord.
- Elke aanvraag dient te worden voorzien van een recent (niet ouder dan 3 maanden) uittreksel van de inschrijving in het Handelsregister bij de Kamer van Koophandel. Hiertoe wordt een mogelijkheid verstrekt in het digitale formulier.
- Bij het aanmeldingsformulier dienen door de partij te worden aangeleverd:
- Navolgbare verwijzingen, documenten, of andere bewijzen van de genoemde punten onder Artikel 5, de relevante secties.
- Overige documentatie die relevant is om aan te tonen dat aan de eisen wordt voldaan.
- In het geval van partnerschap: een gedateerde en ondertekende intentieverklaring. Dit kan door middel van het plaatsen van vinkjes in het daartoe bestemde formulier. Datering gebeurt automatisch.
- Door het indienen van de aanvraag verklaart de aanvragende partij bekend te zijn en akkoord te gaan met de inhoud van dit reglement.
Artikel 7: Behandeling aanvraag
- De keuringscommissie zal een aanvraag in behandeling nemen als deze compleet is. Indien een ingediende aanvraag incompleet is, zal de keuringscommissie de betreffende partij verzoeken om de aanvraag aan te vullen met de ontbrekende informatie. Indien deze niet binnen 20 werkdagen is aangeleverd, wordt de aanvraag terzijde gelegd.
- De keuringscommissie kan aanvullende vragen stellen alvorens de aanvraag in behandeling te nemen. Deze vragen dienen binnen 20 werkdagen na ontvangst beantwoord te zijn. Indien deze niet binnen 20 werkdagen zijn beantwoord, wordt de aanvraag terzijde gelegd.
- De keuringscommissie kan een aanvraag afwijzen in geval:
- op voorhand duidelijk is dat een situatie zoals bedoeld in artikel 17 van dit reglement aan de orde is.
- een partij nog in een keuringstraject zit waarbij tekortkomingen zijn vastgesteld en het bezwaar en/of beroep nog niet is ingesteld/afgewikkeld, of aantoonbaar herstel van de geconstateerde tekortkoming(en) nog niet heeft plaatsgevonden.
- de partij bij dan wel tijdens het aanvraagproces een of meer vragen niet naar waarheid heeft ingevuld c.q. beantwoord.
- er (andere) zwaarwegende gronden zijn op basis waarvan behandeling van de aanvraag redelijkerwijs niet van de keuringscommissie kan worden verlangd, hetgeen door de keuringscommissie in haar afwijzing zal worden onderbouwd.
Artikel 8: Voorwaarden voor keuring
- De partij dient aan de keuringscommissie alle gegevens te verstrekken die nodig zijn ter beoordeling van de vraag of de partij voldoet aan de eisen.
- De partij staat onvoorwaardelijk in voor de juistheid, volledigheid en actualiteit van de aangeleverde gegevens. Het staat de keuringscommissie vrij kopieën van relevante gegevens op te nemen in het keuringsrapport.
- Een partij die een eerdere keuring niet met goed gevolg heeft afgerond en haar aanmelding heeft laten verlopen, kan zich na zes maanden na bevestiging van de eerste aanmelding opnieuw aanmelden.
- De partij dient de keuringscommissie alle medewerking te verlenen die noodzakelijk is voor de uitvoering van een keuring.
- De partij dient datgene te doen wat voor een goede uitvoering van de regeling noodzakelijk en dienstig is en is verplicht de bepalingen uit dit reglement na te leven.
- Afspraken voor een keuringscheck, indien van toepassing, zullen door de keuringscommissie worden ingepland. De partij kan eenmalig uitstel van de keuringcheck krijgen van 15 werkdagen, het uitstel dient minimaal 5 werkdagen voor uitvoering van de keuring zijn aangevraagd.
- Bij een fusie tussen een keurmerkhoudende partij met een niet-keurmerkhoudende partij, dan wel een overname van een partij door een andere partij waarbij één van de partijen een keurmerk heeft, dient de gekeurde partij dit te melden.
- Bij onenigheid over een onderzoeksresultaat wordt minimaal de klachtenprocedure afgehandeld, zie artikel 18.
Artikel 9: Rechten voortvloeiend uit het keuringsrapport
- Een partij waarbij tijdens een keuring geen majeure tekortkomingen zijn geconstateerd komt in aanmerking voor keurmerk. Daarnaast wordt partij vermeld op de website van DI in de aangegeven categorie(ën), indien ook aan de aanvullende eisen is voldaan, zoals beschreven in artikel 10 van dit reglement.
- Stichting Digitall Inclusive zal het keurmerk en registratie in het register van DI verlenen indien het onderzoek heeft aangetoond dat de aanvragende partij aan de gestelde toetredingseisen in artikel 5 voldoet. De partij wordt vervolgens zichtbaar in de juiste categorie(ën) in het register geplaatst.
- Plaatsing op de website zal binnen 10 werkdagen na oplevering keuringsrapport geschieden.
Artikel 10 Aanvullende eisen DI
- De keuringscommissie heeft het recht om in het kader van de registratie volledige dossiers op te vragen dan wel aanvullende vragen te stellen over het onderzoeksresultaat. Registratie zal eerst plaatsvinden of worden gecontinueerd nadat de aanvullende vragen naar het oordeel van de keuringscommissie afdoende zijn beantwoord en opgevraagde documenten volledig zijn geleverd.
- De keuringscommissie heeft het recht om generiek bij keuringchecks zaken te onderzoeken, voor zover deze zaken betrekking hebben op de DI-registratie. De partij is verplicht hieraan medewerking te verlenen.
- Iedere in het register van DI opgenomen partij is gehouden om wijzigingen in gegevens zo spoedig mogelijk elektronisch door te geven via accreditatie@digitallinclusive.nl.
- De gegevens die openbaar op de website van DI terecht komen zijn deze:
- Bedrijfsnaam
- Adres
- Relevante contactgegevens
- KVK
- Optioneel tekst van maximaal 1500 karakters inclusief spaties over het bedrijf en belangrijkste diensten of producten (dient te worden aangeleverd).
- Logo (dient te worden aangeleverd in het juiste formaat)
- Link naar de website
Artikel 11: Verklaring van registratie/gebruik keurmerklogo
- Een partij die is opgenomen is als partner of keurmerkhouder in het register van DI heeft recht op:
- een verklaring van registratie, die automatisch te vinden is op de website van DI;
- het gebruik van het juiste keurmerklogo en eventueel bijbehorende tekst (wordt aangeleverd door DI);
- Een partij die is opgenomen als partner of keurmerkhouder mag het logo alleen zoals voorgeschreven gebruiken, in middelen zoals de website, e-mailhandtekeningen of presentaties, voorzien van een link naar de website van DI. Dit mag naar de algemene homepage zijn, of naar de registratiepagina van partij (eigen keuze).
- Het is een partij die wel is aangemeld maar nog niet geregistreerd op straffe van weigering van inschrijving respectievelijk uitschrijving niet toegestaan op enigerlei wijze te uiten of te suggereren dat ze als gekeurde partij is opgenomen in het register van DI. Oneigenlijk gebruik van het logo en de tekst horen hier expliciet bij.
- Het is een partner die tevens gekeurd is voor specifieke categorieën toegestaan om dubbele logo’s te voeren. De bijbehorende tekst wordt hierop aangepast op aanwijzen van de keuringscommissie. Dit zal worden aangegeven bij goedkeuring.
Artikel 12: Duur, controle en verlenging registratie
- Een registratie gaat in vanaf het moment dat een positief keuringsrapport is opgeleverd aan partij.
- Een keuring is twee (2) jaar geldig vanaf datum afgifte. De registratietermijn is daarmee dus 2 jaar. Indien er niet tijdig een nieuwe keuring wordt aangevraagd, vervalt de registratie automatisch na afloop van de registratietermijn. Indien een registratie is komen te vervallen, kan een nieuwe keuring worden aangevraagd.
- Tijdens de registratieperiode kan onaangekondigd een controlebeoordeling plaatsvinden.
- De controlebeoordeling kan op 1 of meerdere categorieën zijn.
- Ook partners kunnen een controle krijgen, zowel op aangeleverde documentatie als op naleving van de intentieverklaring.
- Partij is gebonden om mee te werken aan controlebeoordeling.
- De keuringscommissie zal aangeven wat nodig is om deze controle te kunnen uitvoeren.
- De controlebeoordeling is willekeurig of op basis van gegronde klachten en vindt plaats op initiatief van de keuringscommissie. Voor de controlebeoordeling is geen betaling vereist.
- Een positieve controlebeoordeling leidt tot een continuering van de bestaande registratie tot het einde van de bestaande registratieperiode.
- Bij een negatieve controlebeoordeling wordt de partij in de gelegenheid gesteld het geconstateerde niet-voldoen te herstellen binnen een daartoe gestelde, redelijke termijn. Daarna vindt een herbeoordeling plaats.
- Indien de partij niet (tijdig) voldoet aan de maatregelen naar aanleiding van de controlebeoordeling, om welke reden dan ook, komt de registratie te vervallen voor de categorie waarin de controle plaatsvindt.
- Indien men de feiten heeft hersteld, leidt een positieve herbeoordeling tot een continuering van de bestaande registratie.
- Stichting Digitall Inclusive stuurt uiterlijk drie maanden voor het verstrijken van de registratietermijn een herinnering aan de geregistreerde partij.
- De gekeurde partij die de registratie wil verlengen, vraagt een herbeoordeling aan door de keuringscommissie.
- De herbeoordeling is verplicht voor het continueren van de registratie.
- Aan de herbeoordeling voor verlenging zijn dezelfde kosten verbonden als aan de keuringprocedure voor een nieuwe registratie.
- Bevindingen die worden geconstateerd tijdens een controlebeoordeling (zowel positief als negatief) worden aangeleverd in een nieuw rapport dat is gebaseerd op het bestaande keuringsrapport. Er wordt in het rapport aangegeven dat het om een controle gaat. De al bestaande datum van eerdere keuring blijft vermeld in dit controlerapport, zodat in een positieve uitkomst de registratietermijn gehandhaafd kan blijven.
Artikel 13: Overgangsregeling partners DDAI naar Digitall Inclusive
- Bestaande DDAI.nl-partners krijgen bij aanvang de keuze of zij als partner geregistreerd willen worden, of als keurmerkhouder.
- Bestaande partners uit het DDAI.nl register die als keurmerkhouder geregistreerd willen zijn, kunnen 1 categorie kiezen waarin zij mogen staan.
- Willen zij in meerdere categorieën staan, dan moeten zij voor de extra categorieën een nieuwe keuring aanvragen volgens dit reglement.
- Bestaande partners die geen gehoor geven aan de oproep om een keuze te maken, zullen automatisch geregistreerd worden als partner bij DI.
- Bestaande partners krijgen tot 1 januari 2026 de tijd om hun keuze door te geven.
- De registratie van bestaande DDAI.nl-partners in het register zal per 1 januari 2026 twee jaar geldig zijn en daarmee dezelfde termijn zijn als in dit reglement geldt voor nieuwe registraties.
- Aanmeldingen die tussen april 2025 en 1 oktober 2025 bij DI zijn binnengekomen zijn behandeld als aanvraag bij DDAI en hiervoor geldt dezelfde regeling.
Artikel 14: Overgangsregeling waarmerkhouders Drempelvrij.nl naar Digitall Inclusive
- De huidige waarmerkhouders beschikken over een certificaat waarop een einddatum is aangegeven en waarin ook voorwaarden zijn opgenomen. Het certificaat is ook geldig binnen Digitall .
- Waarmerkhouders moeten voor herkeuring dezelfde procedure doorlopen als nieuwe Partijen, zoals te vinden in dit reglement.
- Voor Waarmerkhouders wordt verder ook onverminderd dit reglement van kracht.
- De huidige waarmerkhouders zijn verplicht om per ingaande van 1 november 2025 het drempelvrij-logo op hun website/app en andere uitingen te vervangen voor het betreffende keurmerk-logo van .
- Wanneer logo’s niet vervangen worden voor 1 januari 2026, vervalt de registratie bij DI. De registratie kan weer actief worden nadat dit is verholpen. Dit heeft echter geen invloed op de registratietermijn. Zie artikel 12.1.
- Organisaties die zich reeds voor 1 oktober 2025 hebben aangemeld voor een Waarmerk drempelvrij.nl zullen nog gekeurd worden door Waarmerk drempelvrij.nl, maar wel het logo van DI ontvangen bij positieve uitkomst.
- Organisaties die tussen 1 oktober 2025 en 1 november 2025 gekeurd worden door drempelvrij, kunnen alleen een keurmerk krijgen indien zij voldoen aan WCAG 2.1/2.2 AA.
- Organisaties die tussen 1 oktober 2025 en 1 november 2025 gekeurd worden door drempelvrij, kunnen voor 2 jaar geregistreerd blijven bij DI vanaf het moment van afgifte Waarmerk. Daarmee vervangt dit de bestaande geldigheid van het Waarmerk drempelvrij.nl en valt de registratie onder de voorwaarden van DI.
- Na 1 november 2025 is het niet meer mogelijk om een Waarmerk drempelvrij-inspectie aan te vragen en zal de procedure bij DI gevolgd moeten worden.
Artikel 15: Uitbreiding keuring en registratie
- Een keurmerkhouder die zijn registratie wil uitbreiden met andere categorieën, vult het betreffende aanvraagformulier in op de website van DI.
- De aanvraag wordt door de keuringscommissie in behandeling genomen conform het keuringsreglement.
- De keuringscommissie keurt partij ook binnen de bestaande (gekeurde) categorieën, en behandelt dit als een controlebeoordeling. Zie verder Artikel 12, met name 12.16.
- Een positieve beoordeling leidt tot een verlenging van de bestaande registratie, plus de uitbreiding daarvan, met twee jaar.
Artikel 16: Kosten en opschorten registratie
- Een partij is bij aanmelding voor een keuring een bedrag verschuldigd.
- Daarnaast zijn gekeurde partijen een jaarlijkse bijdrage verschuldigd voor de registratie.
- De hoogte van het keuringsbedrag en de jaarlijkse bijdrage worden in november voorafgaand aan een kalenderjaar vastgesteld.
- De bedragen worden gedeeld via de website en er wordt tijdig over gecommuniceerd.
- De vermelding van de partij in het register van DI kan worden opgeschort als:
- de partij niet voldoet aan haar financiële verplichtingen.
- de partij niet of niet tijdig meewerkt aan controles.
- de partij bevindingen uit controles niet binnen de afgesproken termijn oplost (en dit dus leidt tot een negatief keuringsrapport).
- Er voldoende onderbouwde klachten over de partij bij DI binnenkomen (en deze niet of niet afdoende weerlegd worden, ter discretie van een bestuursmeerderheid).
Artikel 17: Doorhalen registratie
- De registratie kan worden doorgehaald
- op schriftelijk verzoek van de partij.
- als blijkt dat de partij bij dan wel tijdens het aanvraagproces een of meer vragen niet naar waarheid heeft ingevuld c.q. beantwoord.
- als de registratie niet naar waarheid is geactualiseerd.
- als geconstateerde majeure tekortkoming(en) niet zijn opgelost.
- Afgedragen bijdragen worden niet en ook niet gedeeltelijk gerestitueerd.
Artikel 18: Klachten
- Klachten tegen de beslissing van de keuringscommissie, het opschorten of de doorhaling van de registratie, de taken van de keuringscommissie voortvloeiend uit dit reglement en overige handelingen van de keuringscommissie uit hoofde van dit reglement kunnen schriftelijk en gemotiveerd door de belanghebbende partij worden ingediend bij de Stichting Digitall Inclusive.
- Klachten over registraties van partijen of keurmerken die worden gevoerd door partijen, kunnen schriftelijk en gemotiveerd worden ingediend.
- Stichting Digitall Inclusive dient de klacht onmiddellijk te behandelen en de klager binnen drie weken schriftelijk van haar besluit op de hoogte te stellen.
- Stichting Digitall Inclusive verplicht zich om waar van toepassing hoor en wederhoor discreet toe te passen om een correct besluit te kunnen nemen.
Artikel 19: Beroep
- Tegen de beslissing genomen op een klacht staat beroep open bij de Commissie van Beroep, binnen zes weken na de verzending van de beslissing.
- Het beroepschrift wordt ondertekend en bevat ten minste de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het is gericht en de gronden van het beroep. Zo mogelijk wordt een afschrift van het bestreden besluit overgelegd.
- De Commissie van Beroep wordt ingesteld door Stichting Digitall Inclusive en bestaat uit ten minste drie deskundige en onafhankelijke personen. De Commissie van Beroep dient binnen een redelijke termijn en gemotiveerd op het beroep te beslissen.
- Voor het functioneren van de Commissie van Beroep en de beroepsprocedure kan de Stichting Digitall Inclusive een geschillenregeling vaststellen.
Zie je een fout in dit reglement of heb je er vragen over? Stuur een mail naar info@digitallinclusive.nl